WAPO: Fake allegation made against Roy Moore tied to conservative group

But the Post determined that one accuser who approached the newspaper earlier in the month, identified as Jaime Phillips, made up a fake story likely created to embarrass the newspaper.

Jaime Phillips, who claimed to The Post that the Republican Senate nominee impregnated her as a teenager, was seen on Monday walking into the headquarters of Project Veritas, a group that uses false cover stories and covert video recordings to expose what it says is media bias. Fact-checking her background led to the discovery of a GoFundMe page under the same name, seeking funds to help relocate to NY for employment by "the conservative media movement to combat the lies and deceit of the liberal MSM [Mainstream Media]".

In light of a recent "sting" operation targeted at - and reported by - The Washington Post, Samantha Bee has now revealed her own "undercover sting".

The Post also published video footage of one of its reporters speaking to the woman who claimed to be Moore's victim.

Phillips acknowledged the ad as hers, but she said the job had fallen through - and that it had been a position she interviewed for at the Daily Caller, a conservative news website.

Post reporters said they witnessed Phillips walk into Project Veritas' office in Mamaroneck, N.Y., about 30 miles north of Manhattan.

Phillips last week suggested meeting with another Washington Post reporter who co-wrote the same report as Reinhard, Stephanie McCrummen. "But this so-called off-the-record conversation was the essence of a scheme to deceive and embarrass us".

A Jaime Tennille Phillips, also known as Jaime Tennille Kahl, held a mortgage loan originator license in Georgia that was voluntarily surrendered in September 2016, according to state records available online in a public database of national mortgage industry licensure information. "I don't work for the corporate office", Phillips said.

In an unusual move, Washington Post's executive editor Martin Baron responded by publishing Phillips' false claims in full, despite an "off-the-record" deal. "Because of our customary journalistic rigor, we weren't fooled, and we can't honor an "off-the-record" agreement that was solicited in maliciously bad faith". That publication told the Post it had no knowledge or record of Phillips interviewing for a job there. His supporters have parroted that claim, and a fake request from a man who said he was "Bernie Bernstein" and claimed to be a Post reporter who would pay women thousands of dollars to make damaging remarks about Moore made its way to Alabama voicemails.

  • Rogelio Becker